דיני נזיקין – תאונת דרכים ופציעות נזקי גוף

תאונת דרכים

חשוב לדעת כי רובנו יודעים שתאונת דרכים מזכה בפיצויים בעקבות התאונה, חלק אחר מהאנשים שחווים תאונת דרכים סבורים כי בעקבות אשמתם אינם זכאים לפיצויים אך הדבר שגוי מיסודו – כל אדם שעבר תאונה וניזוק כתוצאה מכך זכאי לפיצויים ללא קשר לשאלת האחריות. גם אם מדובר בתאונה "קלה" במרבית המקרים מגיע פיצוי הנע בין כמה אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים. 

מה אפשר לתבוע במקרה של תאונת דרכים?

 בנוסף מי שעבר תאונת דרכים ייתכן מגיע לו פיצויים עקב תאונת הדרכים = עוד קשת שלמה של זכויות המגיעות לנפגע/ת שעבר/ה תאונת דרכים ללא קשר לפיצוי בגין התאונה(!) למשל; ביטוח תאונות אישיות ומגיע לנפגע מענק חד פעמי כתאונה אישית; ביטוח אובדן כושר עבודה אשר מקנה כסף לנפגע/ת; קצבת ניידות בגין הפגיעה; קצבת שירותים מיוחדים.

ככל שהפגיעה גרמה לפגיעה בשיעור אחוז קבוע – ישנה אפשרות לקבלת תשלום מפנסיית נכות. בנוסף ייתכן שמגיע לנפגע/ת תג נכה ופטור ארעי מתשלום מס הכנסה(!!!).

אם עברתי תאונת דרכים במסגרת עבודתי? 

ככל שתאונת הדרכים התקיימה במסגרת העבודה מגיע לנפגע/ת תגמול מביטוח לאומי ישנן פעמים שיש צורך להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרת תאונת עבודה – יש לכך משמעויות רבות מבחינת זכויות הנפגע/ת! המשמעויות הן כלכליות.

שאלות נפוצות בתביעות בשל נזקי גוף

המחוקק קבע כי על מנת לקבל פיצויים יש להוכיח כי הנזק הנגרם באחריות הפוגע כגון; בור פתוח שלא גודר, מרצפות בולטות (מעל גובה של 2 ס"מ) , בור ביוב במעבר חציה שלא סגור, ריצפה רטובה בסופר, אבק/שמן במדרגות וכו'.

ככל ונגרם לכם נזק בשל רשלנות או מעשים בלתי זהירים של אחרים עשויים להוביל לפציעות קשות ובלתי הפיכות, ובמקרים כאלו, הנפגעים זכאים להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצוי על הנזקים שנגרמו להם הן מבחינה פיזית והן בחינה נפשית.

חשוב לאסוף תיעוד מלא של האירוע שגרם לנזק על מנת להוכיח קשר סיבתי ולזכות בפיצויים שעשויים להגיע למאות אלפי שקלים.

המחוקק קבע כי על מנת לקבל פיצויים יש להוכיח כי הנזק הנגרם באחריות הפוגע כגון; בור פתוח שלא גודר, מרצפות בולטות (מעל גובה של 2 ס"מ) , בור ביוב במעבר חציה שלא סגור, ריצפה רטובה בסופר, אבק/שמן במדרגות וכו'.

ככל ונגרם לכם נזק בשל רשלנות או מעשים בלתי זהירים של אחרים עשויים להוביל לפציעות קשות ובלתי הפיכות, ובמקרים כאלו, הנפגעים זכאים להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצוי על הנזקים שנגרמו להם הן מבחינה פיזית והן בחינה נפשית. חשוב לאסוף תיעוד מלא של האירוע שגרם לנזק על מנת להוכיח קשר סיבתי ולזכות בפיצויים שעשויים להגיע למאות אלפי שקלים.

המשפט הישראלי מושתת על הרעיון של "המוציא על חברו עליו הראיה" כלומר על הנפגע/ניזוק להוכיח את רשלנותו/מחדלו של "הפוגע" (עירייה/בית ספר/סופר-מרקט וכו'…). על מנת לתבוע בגין נזקים אלו ובכדי לבסס את עילת התביעה יש לתעד מקום המפגע, לקחת עדות ככל שניתן (אם מדובר במלון/קניון/מכון כושר/בית ספר/מרכז מסחרי – יש לבקש דו"ח אירוע).

לאחר מכן יש לגשת לטיפול רפואי ולמסור את מלוא המידע לצוות הרפואי, קרי, יש להסביר את השתלשלות האירוע ונסיבות הפגיעה – למשל אם המדובר על מפגע שהוא "בור"/"מכשול" ו/או כל דבר אשר הביא לפגיעת הניזוק/ה – "ברחל בתך הקטנה" – כלומר יש לתעד הכל בתעודה רפואית מיד לאחר הפגיעה.

ראשית כל, בהגדרת "תאונת עבודה" ע"פ חוק, המדובר על אירוע בו נפגע "אדם" שבאותה השעה(במהלך עבודתו) או עקב ביצוע עבודה עבור מעסיקו, לרבות תאונה שאירעה בדרך לעבודה או חזרה מעבודה. ככל ונפגעת/ה בתאונת עבודה, יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לשם מיצוי מלוא הזכויות בגין תאונת עבודה.
בנוסף, ככל והתאונה אירעה במהלך העבודה ועקב רשלנות המעביד, ניתן להגיש תביעה נגד המעביד ונגד חברת הביטוח שלו.

רשלנות רפואית עלולה לנבוע ממספר סיבות כמו טעויות באבחון, אבחון מאוחר, טיפולים שאינם תואמים למטופל או ביצוע ניתוח ללא אמצעי זהירות כפי שמתבקש ויכולים להסב לפציעות חמורות למטופלים.

פגיעות כמו החמרה במצב הרפואי, נכות או נזק בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות רפואית עשויות להוות עילה לתביעת נזיקין כנגד הצוות הרפואי או המוסד שבו התרחש המקרה.